Wednesday, February 10, 2016

Ibubapa dan Guru Sama Penting.

Ibubapa dan guru sama penting.  Kita tidak mampu membangunkan jiwa raga anak-anak sekalian tanpa kerjasama erat, kukuh, saling memahami dan menghomati satu sama lain - para ibubapa dan guru.  Saya selalu menyebut kepada anak-anak di SAIS: "Make your lives extraordinary!  Since your destiny is yet to be determined, why not make it extraordinary and leave a lasting legacy?"

Justeru, saya merancang untuk memuat-naik tulisan2 & nota2 yang telah saya kongsi dengan para guru di SAIS yg telah saya sampaikan di dalam siri-siri latihan guru (mingguan, bulanan & tahunan) di SAIS sejak beberapa tahun yang lalu (especially the last 2 years).  Alhamdulillah, kita mempunyai misi dan visi yang cukup jelas beserta proses/metodologi yang sistematik dan anjal suasana.  SAIS bukan sahaja institusi pembelajaran untuk anak-anak, bahkan melalui anak-anak inilah juga kita turut belajar memperbaiki diri dan erti memberi kepada masyarakat.

Saya harap, ini akan merancakkan lagi keterlibatan semua di dalam mencapai misi pembangunan anak-anak kita dalam konteks SAIS dan Malaysia secara umum, insyaAllah.

No comments:

Post a Comment